RSS

Informatie over Lydia Rood

20 Mrt

Lydia Rood heeft veel geschreven. Behalve boeken voor kinderen van alle leeftijden schreef ze ook thrillers, romans voor volwassenen, toneelstukken en informatieve boeken. Sommige verhalen zijn grappig, andere serieus of spannend. Vrijwel altijd gaan haar boeken over jongens en meisjes die niet mogen zijn zoals ze zelf willen zijn.

Lydia Rood is op 23 mei 1957 geboren te Velp. Nadat ze Spaans en journalistiek had gestudeerd, koos ze er in 1991 voor om schrijver te worden. In 1982 had zij al haar eerste boek geschreven Een geheim pad naar gisteren. Ze is getrouwd met Mohamed Sahli. Samen schreven zij ook twee boeken waarvan het verhaal zich afspeelt in Marokko. Lydia Rood heeft een dochter genaamd Roosmarijn. Leuk om te weten is dat de vijf boeken over Roosmarijn, een ondernemende kleuter, gebaseerd zijn op de echte Roosmarijn.

‘Ik las als kind veel historische boeken, dan was ik even op een andere plaats, in een andere tijd. Ik heb me zelf ook wel eens aan dergelijke boeken gewaagd. Erin de enige is daar een voorbeeld van. Het speelt zich af in de prehistorie en het land, het volk en de gewoonten heb ik zelf verzonnen. Dat was geweldig om te doen. Ik heb het echt voor mezelf geschreven. Het is nog steeds één van mijn favoriete boeken.’

Bron: http://www.leesplein.nl/KB_plein.php?hm=3&sm=1&id=288

 

Geef een reactie

 
