RSS

Recensie ‘Op blote voeten’

09 Jun

Titel: Op blote voeten
Auteur: Maren Stoffels
Uitgeverij: Leopold
Jaar van uitgave: 2008
Leeftijd: 12+

Ik was al verliefd op hem voordat ik hem kende.
Dat moest haast wel, want toen ik hem voor het eerst zag,
voelde het alsof ik hem gemist had


Samantha is het buitenbeentje van het dorp. Ze heeft stekeltjes en ze wil Sam genoemd worden. Ze is onafscheidelijk van haar beste vriendin Bo. Totdat er in de villa tegenover haar mensen uit de stad komen wonen.  Moeder Jacky, Benjamin en Rosa. Sam is direct verliefd op Benjamin. Wanneer een collega van Sam’s moeder komt eten neemt ze haar dochter Elsa mee. Sam wordt bevriend met Elsa en Benjamin, maar daar krijgt ze snel spijt van.

Op blote voeten is geschreven door de ogen van Sam. Ze schrijft brieven in dagboekvorm aan een vriendin Wendy. Een hele lange tijd weet je niet wie Wendy is. Dit wordt pas aan het eind van het boek verteld. Dit maakt het spannend. De personages zijn heel goed neergezet en er komt humor in voor.

Boekfragment:
Wendy,

woorden zijn maar woorden,

Jij bent zoveel meer,

Dan woorden kunnen zeggen,

Dan zinnen laten zien,

En toch wil ik je zeggen,

Het lukt me heel misschien…

Ik vergeef je niet.

Ik vergeet je niet.
X Sam


Geschreven door: Eva Cronie

 

Geef een reactie

 
