RSS

Informatie over Roger H. Schoemans

10 Jun

Roger H. Schoemans (14 juli 1942) is een Vlaams journalist en schrijver. Als kind was Schoemans een boekenwurm en hij is dat zijn leven lang gebleven.

Hij begon zijn schrijverscarrière met het maken van strips. Vanaf 1985 schreef hij vooral historische verhalen voor jongeren. Zijn inspiratie voor zijn boeken haalt hij uit gesprekken met kinderen en volwassenen, uit dingen die in zijn omgeving gebeuren, uit de actualiteit, uit de geschiedenis en natuurlijk voor een belangrijk deel uit zijn eigen fantasie.´ Schoemans´ verhalen zijn een aantal keren bekroond door Vlaamse kinderjury´s.

´Ik genoot destijds van al dan niet actuele avonturenverhalen. Ik vind het belangrijk dat kinderen (graag) lezen en graag blijven lezen. Daar om probeer ik hen te stimuleren met verhalen die ik zelf graag zou gelezen hebben in mijn jeugd.´

Bron: http://www.leesplein.nl/KB_plein.php?hm=3&sm=1&id=456

 

Geef een reactie

 
