RSS

Extra informatie en samenvatting ‘Cyberlief’

12 Jun

Door: Nicole Boumaaza

De kaft is een foto van mijn zoon Bachir en zijn vriendin Tania en de foto werd door Bachir zelf genomen. De tekening erin is van Ramses, een chatvriend van me, die me nauw aan het hart ligt.

Zoals bijna iedereen ben ik vorig jaar een computerverslaafde geworden. Ik zat urenlang te chatten en heb op die manier veel mensen leren kennen. Wat ik wel ontdekt heb tijdens het chatten is, dat je niet iedereen moet geloven en dat een ontmoeting in het echt met een chatter waar je al maanden mee praat, flink kan tegenvallen (of meevallen natuurlijk). Cyberlief is dus uit eigen ervaring geschreven, al heb ik als personages jonge mensen gebruikt.

Britt is een 17-jarig meisje dat graag op de pc zit om met mensen te chatten. Op die manier leert ze Michael kennen, een jongen die chat onder de naam Raf. Via het net wordt ze verliefd op hem en ze neemt elk klein momentje te baat om contact met hem te krijgen. Ondertussen heeft ze het moeilijk met de problemen thuis, met haar broertje dat in een tehuis zit en met haar vader die thuis weggaat omdat hij bij een vriend gaat wonen.

Als Britt Michael eindelijk ontmoet, valt dit ontzettend tegen en ze voelt zich een tijdje heel ongelukkig. Maar toch blijven ze met elkaar praten, ze bellen elkaar dikwijls op en na een tijdje leert Britt dat de verhouding tussen hen beiden tijd moet hebben om normaal te groeien.

Bron: http://www.boumaaza.be/

 
 

Geef een reactie

 
