RSS

Recensie ‘Liefdesverdriet’

13 Jun

Auteur: Karel Eykman
Titel: Liefdesverdriet
Uitgeverij: De Harmonie
Jaar van uitgave: 1983
Leeftijd: 12+


Neem de herinnering aan jou niet mee

laat hem achter in mijn hart, alleen.

Liefdesverdriet… Het is net uit tussen Monika en Peter. Monika is er kapot van, want Peter was haar allereerste vriendje. Ze huilt veel en vindt het vreselijk om aan hem herinnert te worden, ze ergert zich aan liefdesliedjes en op de manier waarop haar vader op haar reageert. Ze is boos op Peter, maar tegelijkertijd houdt ze ook nog van hem.


Karel Eykman heeft zijn boek Liefdesverdriet zo geschreven dat je alles meemaakt door de ogen van Monika. Zij heeft liefdesverdriet. Ze beschrijft haar gevoelens en voert gesprekken met zichzelf (monologen). Het boek is een aanrader voor jong en oud. Het is voor iedereen bestemd die ooit in zijn leven te maken heeft gehad met liefdesverdriet. Misschien zal je jezelf erin herkennen, erom lachen of heb je er juist veel aan door de manier waarop Monika met het probleem omgaat. Het boek leest makkelijk en daarom is het een aanrader!


Boekfragment:
Je zal denk ik wel nooit helemaal begrijpen hoeveel je voor mij hebt betekend. Je weet niet hoeveel indruk dat maakte op mij. (Niet omdat jij nou zo bijzonder bent hoor, of misschien ook wel)
Je bent en blijft mijn eerste vriendje. De eerste die me meemaakte zoals nog nooit iemand me heeft meegemaakt. Jij maakte dat ik me geweldig voelde, jij maakte me opgewonden als je aan me zat. Jij maakte me ook zo verdrietig als ik nog nooit geweest ben. Want jij was de eerste. Laat ik maar ophouden. Anders komt alles weer boven overnieuw.

Geschreven door: Eva Cronie

 

Geef een reactie

 
